Mijn XS4All inloggen
Wanneer je klant wordt bij XS4All krijg je toegang tot een beheeraccount in Mijn XS4All. Vanaf deze plek kan je alle zaken die met je abonnement bij de provider te maken hebben direct regelen. Je account activeren wordt bovendien gemakkelijk gemaakt door het bedrijf. Je krijgt namelijk direct een gebruikersnaam en wachtwoord. Je hoeft dus geen bevestigingsroute online af te leggen maar kunt direct beginnen. Mocht je later een ander wachtwoord voor je account willen instellen, dan kan je dit direct doen in Mijn XS4All. Maar er zijn natuurlijk ook nog vele andere interessante functies die je kunt ontdekken.
Zelf gegevens beheren
Een groot voordeel is het feit dat je zelf je accountbeheer doet. Als je wijzigingen in je account bij XS4All wilt doorvoeren, dan kan je dat zelf doen. Je hebt namelijk het beheer over je eigen gegevens. Dat betekent dat je zelf je adres kunt veranderen als je gaat verhuizen. Of je rekeningnummer kunt aanpassen als je overstapt naar een andere bank. Dit scheelt natuurlijk veel tijd en gedoe. De gegevens die je verandert worden na bevestiging direct in het systeem van XS4All aangepast, dus alles is altijd correct als je het goed bijhoudt. Ook privacy-instellingen zijn vanaf hier door te voeren.
Internet XS4ALL
Hoewel XS4All ook andere diensten aanbiedt is Mijn XS4All vooral gericht op internet. Dit betekent dat je hier veel zaken die met jouw internetaansluiting te maken hebben kan instellen of aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld je verbruik bekijken en analyseren. Maar ook is het mogelijk om voorkeuren met betrekking tot je internetverbinding in te stellen. Je kunt alles bekijken zonder dat je daarvoor speciale diensten hoeft aan te vragen. XS4All is in de eerste plaats dan ook nog altijd vooral een internet aanbieder. Dit is ook te zien aan de andere mogelijkheden die je krijgt wanneer je gebruik gaat maken van Mijn XS4All.
Het gebruik van Webmail
Een nevenfunctie van Mijn XS4All is het gebruik van Webmail. Zo heb je een eigen e-mailaccount waar je overal ter wereld bij kunt om mail te ontvangen en versturen. Mits er een internetverbinding in de buurt is natuurlijk. Je gebruikt hiervoor de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je ook voor Mijn XS4All gebruikt. Je kunt gewoon online gebruikmaken van de dienst, ook op een smartphone of tablet. Daarvoor gebruikt XS4All de zogenaamde Webmail Classic variant. Je kunt webmail ook doorschakelen naar een privéaccount als je dat handiger vindt. Of omgedraaid natuurlijk.
De app en verdere hulp
Er is ook een app voor Mijn XS4All te downloaden. Daarmee kan je op je mobiel of tablet heel gemakkelijk je XS4All zaken regelen. Het gebruik verschilt niet veel van de desktopversie van de persoonlijke omgeving. Mocht je er toch niet helemaal uitkomen, dan zijn er vele mogelijkheden om hulp te vragen. In de app, op de website en via sociale media als Facebook en Twitter bijvoorbeeld. Je kunt ook nog altijd gewoon met de klantenservice bellen. Ook daar kan je terecht met vragen over het gebruik van Mijn XS4All of over storingen in het systeem.
Feedback: info@mijn-info.nl
Beste mensen.
Het bovenstaande is gericht op nieuwe klanten, zo te zien. Ik zit al lang bij XS4ALL, maar ik heb MijnXs4ALL nooit gebruikt. Het lijkt erop dat ik zonder wachtwoord nergens kom. Hoe kom ik aan nieuwe inloggegevens?
N.B. ik heb net ook per e-mail gerageerd op een aanpassing die jullie in mijn gegevens hebben doorgevoerd, en daar heb ik een soortgelijke vraag gesteld.
Mijn grootste wens met betrekking tot oplossing van storing, informatie, product: Is dat KPN hun service voor xs4all klanten, onmiddellijk terugdraaien naar XS4All.
Hun structuur van informatie is benedenmaats. Of moedwillig verstoppen of weglaten. Je komt voortdurend in een loop. Hier zijn “now-knows”aan het werk.
KPN zal goed zijn in de infrastructuur; maar hebben geen notie van service.
Groeten. Een brief naar de aandeelhoudersvergadering zal misschien helpen.
Probeer mijn account op mijn nieuwe laptop in te stellen in Outlook maar dat wil maar niet lukken.