ING Klantenservice

Telefoonnummer
020-2288888

Gesprekskosten
Lokaal tarief

Website
Bezoek de website

ING klantenservice & contact

Als je een vraag hebt of een probleem kun je gemakkelijk contact opnemen met de klantenservice van ING. Contact opnemen met de klantenservice kan via de telefoon, de chat op de website en via social media als Facebook en Twitter. De klantenservice van ING is niet bereikbaar via de mail, omdat gebleken is dat mensen liever direct een antwoord ontvangen via bijvoorbeeld de chat op de website. Via MijnING is het mogelijk om als je bankzaken te regelen en om wijzigingen door te voeren. Ook is hier veel informatie te vinden, zodat je niet direct contact op hoeft te nemen met de klantenservice.

Bellen

De klantenservice van ING kan je helpen met al je vragen, problemen of klachten. Contact opnemen met de klantenservice gaat erg gemakkelijk, zodat dit nooit veel tijd en moeite kost. In sommige gevallen, bijvoorbeeld als je telefonisch contact opneemt, is het handig om je betaalpas bij de hand te hebben. Op deze manier zorgt de klantenservice ervoor dat je bij de juiste adviseur terecht komt. Uiteraard is het ook altijd mogelijk om naar een ING-kantoor te gaan. Tijdens de openingstijden van het kantoor kun je er terecht voor al je vragen en problemen.

Veel gestelde vragen geven antwoord op de vragen die mensen het meest stellen. Omdat de kans groot is dat je vraag tussen de veel gestelde vragen staat is het verstandig om deze eerst door te lezen voordat je contact opneemt met de klantenservice. De veel gestelde vragen gaan over verscheidene onderwerpen, waaronder internetbankieren, overboeken, sparen en betalen. Elk onderwerp is weer onderverdeel in verschillende onderwerpen, waardoor het erg gemakkelijk is om de juiste vraag en categorie te vinden. Door de veel gestelde vragen goed door te lezen hoef je in de meeste gevallen geen contact meer op te nemen met de klantenservice.

Telefoonnummer met de ING klantenservice

De klantenservice van ING is telefonisch te bereiken. Als particulier kun je bellen met 020-2288888. Als je vragen hebt over je saldo kun je bellen met 020-2288844, voor de Servicedesk Nabestaanden kun je bellen met 020-2288877 en voor de alarmlijn bel je met 020-2288800. Zakelijke klanten kunnen bellen met 020-2288822. Je kunt geen contact opnemen met de klantenservice via de mail. Deze functie is vervangen door de chat op de website van de ING, www.ing.nl. Het is ook mogelijk om vragen te stellen of om problemen te melden via social media als Twitter en Facebook.

E-mail

Indien je je vragen liever via mail stelt, kan je de servicedesk bereiken door een mail te sturen naar ideal@mail.ing.nl. Je kan ook een formulier invullen.

Social media

Je kan de klantenservice van ING ook vragen stellen via social media op Facebook en Twitter.

Chat

Je kan de medewerkers van de ING klantenservice ook via chat bereiken. Hiervoor dien je je in te loggen en een chat te starten. Je zal dan zo snel en efficiënt mogelijk verder geholpen worden door de klantenservice van ING.

Retour

Retourpinnen houdt in dat een klant een artikel terugbrengt in je winkel (indien je geen winkel of bedrijf hebt, is dit niet van toepassing), en je het aankoopbedrag moet teruggeven.

Dit doe je eenvoudig door de klant meteen terug te betalen via je betaalautomaat. Dit ode je door een retourpintransactie (een omgekeerde pintransactie) uit te voeren – hierna wordt het bedrag meteen overgemaakt naar de rekening van de klant. Je kan retourpinnen met elke pas, zolang de pas compatibel is met Maestro en V PAY – ook kan het met een mobiele pas, wanneer de klant met Android of Apple Pay betaalde.

Dit is een handige feature voor ondernemers die het gebruik en de kosten van contant geld willen vermijden in hun onderneming. Zo moet je eigenlijk steeds contant geld in je kassa ter beschikking hebben, in het geval dat een klant een artikel of meerdere artikels komt terugbrengen. Hiervan heb je geen last wanneer je gebruik maakt van retourpinnen – je hebt hiervoor geen contant geld in de kassa nodig. Het zorgt voor meer betaalgemak voor jou en je klant. De kost van retourpinnen bedraagt €0,062 en het kan ook contactloos.

Klacht

Je kan aan de klantenservice van ING ook eventuele schade melden. Eerst kan je checken of je schade onder de verzekering valt, waarna je de schade online kan aanmelden. Indien het een noodsituatie is of wanneer je echt hulp nodig hebt met een probleem, kan je bellen naar 088 66 33 444.

Om een vermissing, diefstal of fraude te melden en om creditcards en overschrijvingskaarten te laten blokkeren, kan je steeds terecht bij de alarmlijn (ook via het nummer 020 22 888 88). Je betaalpas kan je makkelijk zelf blokkeren in de applicatie of via ‘Mijn ING’.

Je kan als particulier voor klachten bellen naar 020 22 888 88 en als zakelijk persoon kan je de klantenservice bereiken op het nummer 020 22 888 22. Deze lijnen zijn beschikbaar tijdens de werkdagen van 8u30 tot 17u. Je kan dit ook altijd oplossen via de chat of rechtstreeks naar het kantoor gaan.

‘Self service’ op de website

Indien je eerst zelf de antwoorden op je vragen wil terugvinden vooraleer je de klantenservice rechtstreeks contacteert, kan dit op de website.

Je kan namelijk veel bankzaken zelf regelen in de Mobiel Bankieren App of via Mijn ING. Op de website kan je checken wat je zelf in de app kan regelen en wat je via Mijn ING kan regelen – en zo de wachttijden te vermijden bij het proberen contacteren van de klantenservice van ING.

Je vindt hier ook veel gestelde vragen over digitaal bankieren, bijvoorbeeld. Zo kan je hier terugvinden wat je moet doen wanneer je je inloggegevens van Mijn ING vergeten bent of wanneer je deze gegevens wil wijzigen, wat je moet doen wanneer je niet kan inloggen, wanneer je app niet werkt, wanneer je geen sms-codes ontvangt of wat je moet doen wanneer je scanner niet werkt.

Ook over je betalingen vind je hier meer info: hoe je bijvoorbeeld je limiet voor geld over te maken kan wijzigen, hoe je geld kan overmaken naar een rekening in het buitenland, wat je moet doen indien je een verkeerde betaling verricht hebt, wat je moet doen om je creditcard te activeren en meer opties voor je creditcard.

Je kan ook ineens naar pagina’s surfen om je jaaroverzicht te downloaden, wat je kan doen om fraude te ontlopen, wat je kan doen in geval van storingen en onderhoud, hoe je een overlijden moet melden en hoe je je aan- of afmeldt voor nieuwsbrieven van ING.

Stel dus eenvoudig zelf je vragen aan de klantenservice of vind zelf de antwoorden op je vragen terug via de website en de applicatie.

Reageren kan hieronder.

10 reacties

  1. Goedendag,
    Waarom kan ik d ING niet gewoon mailen?
    De chatbox leidt je naadloos naar de telefoon.
    En via jullie telefonische route kom ik alleen maar in eindeloze loops terecht die mij NIET dichterbij brengen.

  2. Begrijpelijk dat vandaag de dag het moeilijk is personeel te vinden, maar daarentegen ontzettend irritant gaat worden dat het onderhand onmogelijk is geworden om een vraag(en dus probleem) gewoon beantwoord te krijgen door iemand aan de lijn te krijgen. De klantvriendelijkheid wordt gestopt in een (antwoord)apparaat zodat de winst kan (blijven) groeien!

  3. telefonisch vanuit buitenland niet te bereiken na meermaals opbellen in de wacht voor lange tijd via Mijn Ing en Mobil App is het niet mogenlijk vragen over Machtiging Rekening voor een familid te krijgen Dit is bij de Deutsche Bank zeer eenvoudig te regelen ook het kontakt via telefoon of mail de app verwijst naar Mijn Ing en omgekeerd dat is het einde

  4. Hopeloze klantenservice. Nieuwe aanvraag creditkaart online lukt niet; op de kaart staat ‘geldig tot 09/23; ING geeft aan dat de kaart volgens hen nog meer dan 6 maanden geldig is, dus ik kan niet vast een nieuwe aanvragen (voor vakantie in september). Bellen is ook een probleem: eerst onduidelijke menus, dan een lange wachttijd. Dan maar even langs de bank (Utrecht). Helaas, dit probleem oplossen kan alleen via de telefoon. Opnieuw bellen, na half uur wachten: “Hallo met Gerard, hoe kan ik helpen?”. Vervolgens werd er direct opgehangen …… Wat een ballentent.

  5. na een “ING dreigende brief tot rekeningblokkade vanwege ID verificatie” heb ik me moeten spoedigen naar een servicepunt. Immers anders zou ik vlg de ING brief niet meer bij mijn prive bankzaken kunnen komen. Service punt dienden 4x de ING hoofdkantoor te bellen voor een oplossing. Hoe , de stappen tot verificatie zijn makkelijk te doorlopen””? heeft ING mailing verstuurd? voor ons was SPAM, niet duidelijk herkenbaar als ING. Dan thuiskomend komt de boosheid en teleurstelling in ING. Daarom mijn bericht. Waarom communiceert ING niet met haar klanten, waarom kunnen zij niet mailen of anders alleen heel laaaaannnnggg hangen aan de tel. om verhaal aan te horen. oplossing? Geste van ING , als coulance gebaar, voor tijd verspilling?

  6. heb in december 2023 al reeds 2 x (keer) tel. contact gehad met ING omtrent aanvraag nieuw overschrijvingsboekje; “ja hoor, gaan we regelen…bla bla…” vandaag 6-1-2024 nog steeds mijn boekje niet ontvangen ?? en het prachtige service punt kantoor te Bsm (nh) is verworden tot een ‘hoekje in de Bruna’ elders…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *