Mijn Vodafone

Inloggen bij Mijn Vodafone

Mijn Vodafone inloggen

Als klant van Vodafone kan je in je eigen omgeving informatie over jouw abonnement verzamelen. Of het nu gaat om rekeningen of om het bijstellen van je abonnement, als je inlogt bij My Vodafone kan je alles gemakkelijk regelen. Maar dan is het wel handig als je precies weet hoe My Vodafone werkt. Daarom lees je hier een kleine, beknopte handleiding zodat alles je snel duidelijk is. Je leest wat je waar kunt vinden, hoe je met de verschillende opties omgaat en wat het verschil is tussen de desktop-versie en de app-versie van de dienst van Vodafone.

Naar My Vodafone

Je persoonlijke omgeving van My Vodafone is te vinden op de website van Vodafone. Je kunt het eigenlijk niet mislopen. Als je naar www.vodafone.nl gaat zie je het direct in de navigatiebalk staan. Het is de derde optie. Je kunt ook rechts bovenin op My Vodafone klikken. Je komt dan op dezelfde pagina. Je bent er dan echter nog niet. Je komt namelijk in het inlogscherm. Als je hier voor het eerst komt kan je een nieuwe account aanmaken. Dat doe je te kiezen voor de optie: In een paar stappen maak je er een. Dat doe je aan de hand van je mobiele nummer.

Inloggen op de site

Nadat je een account hebt aangemaakt kan je inloggen. Als je de eerste keer op de site komt kan je ook kiezen om ingelogd te blijven. Je kunt de site op elke computer met internet oproepen, dus je kunt van elke plek op de wereld bij je persoonlijke omgeving. Je gebruikersnaam is zoals gezegd dus eerst je mobiele nummer dat bij je Vodafone-abonnement hoort, later wordt het je e-mailadres. Je wachtwoord heb je zelf gekozen bij het aanmaken van je account. Die vul je in in de daarvoor bestemde vakken. Vervolgens druk je op de knop Nu Inloggen en kan je aan de slag.

Het menu

Als je eenmaal ingelogd bent, kom je op de hoofdpagina van je eigen omgeving terecht. Dit is je echte My Vodafone. Het menu bestaat uit een aantal opties die betrekking hebben op jou en jouw abonnement. Zo kan je er je eigen gegevens wijzigen als dat nodig is, bijvoorbeeld als je verhuist. Je kunt er ook alle zaken rondom je toestel, accessoires, je verbruik en je tegoed regelen. Verder zijn er opties met betrekking tot gratis diensten en hulp als je ergens niet uitkomt. Bijvoorbeeld over zaken met betrekking tot je telefoonrekeningen.

Gegevens wijzigen

Wil je informatie over jezelf veranderen? Dan kan dat onder de optie Je gegevens. Hier kan je bijvoorbeeld een adreswijziging snel en gemakkelijk online regelen als je net verhuisd bent. Ook een digitale verhuizing kan je doorgeven. Daarmee bedoelen we dat je een nieuw e-mailadres kan doorgeven. Ook de bankrekening die je aan je abonnement hebt gekoppeld kan je in dit deel van My Vodafone wijzigen. Door de nieuwe gegevens in te vullen en daarna op ok te drukken wordt alles direct doorgevoerd binnen de gehele organisatie van Vodafone. Je hoeft je dan geen zorgen meer te maken of iets niet aankomt.

Zaken die met je toestel te maken hebben

Omdat je je toestel niet altijd perse bij je abonnement hoeft te hebben aangeschaft heeft My Vodafone een handige optie bedacht. Je kunt namelijk in het gedeelte Je toestel aangeven welke telefoon je bij je abonnement gebruikt. Dit is handig voor het geval er problemen ontstaan. Bij Vodafone weet men dan al direct het een en ander en hoef je niet het hele verhaal uit te leggen. Ook kan je online de instellingen bekijken. Zo kan je zorgen dat alles optimaal is ingesteld. Er is zelfs een online handleiding beschikbaar op het moment dat je je telefoon hebt ingevuld.

Gebruik en tegoed

Telefoonabonnementen in de tegenwoordige tijd draaien om MB’s, Sms-berichten en minuten. Je sluit af hoeveel data en minuten/berichten je per maand wilt kunnen verbruiken en hoeveel je daarvoor betaalt. Nu kun je natuurlijk niet alles exact zelf bijhouden. Daarom doet Vodafone dat voor je. Zo kun je als je inlogt altijd direct zien hoeveel je nog over hebt tot het eind van de maand, of tot de volgende factuurdatum. Je kunt hier ook zien hoe lang je abonnement nog loopt. Zo kan je op tijd een nieuw abonnement afsluiten zonder dat je ineens zonder telefoon komt te zitten.

Je Vodafone abonnement

Naast alle zaken rondom het gebruik van je telefoon zijn er natuurlijk ook andere dingen die met jouw abonnement te maken hebben die meer algemeen van aard zijn. Je kunt bijvoorbeeld je abonnement in de sectie Mijn abonnement bijstellen als je erachter bent gekomen dat je eigenlijk iedere maand tekort komt wat betreft je belminuten of data. Let wel op dat je alleen omhoog kunt, je kunt je bundel niet verlagen. Ook als je je telefoon bent kwijtgeraakt kun je hier terecht. Je kunt je abonnement namelijk blokkeren vanaf deze plek. Tot slot kan je je abonnement hier op een andere naam zetten.

Online Vodafone rekeningen bekijken

Als je niet zo goed bent in bewaren kan je weleens in problemen komen als je oude gegevens op moet zoeken. Bij My Vodafone is dat echter geen probleem. Je kunt hier namelijk oude rekeningen tot een jaar terug bekijken. Zo kan je altijd bij informatie komen als je die nodig hebt. Dit is ook handig voor mensen met een zakelijk abonnement die hun rekeningen bij accountants moeten inleveren om de boekhouding op orde te houden. Je kunt zien welke facturen betaald zijn en welk bedrag erop stond.

Verdere hulp online

In de omgeving van My Vodafone kan je ook terecht voor hulpvragen. De meeste dingen kan je gewoon online regelen. Je kunt bijvoorbeeld real time zien of er storingen zijn. Zo weet je direct of je zelf een probleem hebt of dat het probleem bij Vodafone ligt. Ook vind je er handige links naar bijvoorbeeld het Vodafone-forum, het YouTube-kanaal en de app. De app is vooral handig op mobiele apparaten zoals telefoons en tablets. Daar werkt al het bovenstaande ongeveer hetzelfde. Zo kun je dus op je telefoon je telefoonzaken direct regelen. Als er dus iets gebeurt hoef je geen seconde te wachten met ingrijpen.

Vodafone klantenservice

Tot slot kan je als je problemen, bijvoorbeeld een storing bij Vodafone, hebt die je niet in de online hulpkanalen terugvindt ook hulp vragen bij mensen van vlees en bloed. Er staat een handige tool op die je verwijst naar de dichtstbijzijnde Vodafone winkel. Dit is vooral handig als je even niet thuis bent en problemen ondervindt. Ook kan je via My Vodafone in de chatfuncties van Facebook en Twitter met Vodafone terecht. Daarnaast is er natuurlijk nog de optie om te bellen. Ook dat kan je rechtstreeks doen via My Vodafone. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je met je vragen blijft zitten, de opties om antwoorden te vinden zijn zeer talrijk.

Nieuw Vodafone-nummer

Stel nou dat je na een tijdje van je telefoonnummer af wilt, bijvoorbeeld omdat het teveel is rondgegaan en allerlei mensen het hebben waar je liever geen contact meer mee wilt. Dan kan je natuurlijk zo een nieuw nummer nemen. Wanneer je bij Vodafone blijft kan je dit nummer heel gemakkelijk aan je My Vodafone toevoegen. Je hoeft dan niet een heel nieuw profiel aan te maken. Dit is vooral handig omdat je maar één account per e-mailadres kunt aanmaken. Het is dan niet handig als je bij een nieuw nummer ook een nieuw e-mailadres zou moeten nemen.

Stel dat je je inloggegevens niet goed onthouden hebt. Of je bent een tijdje niet in My Vodafone ingelogd geweest en je bent ze gewoon vergeten. Dan kan je toch snel je account weer op gang helpen. Je kunt namelijk altijd je inloggegevens opvragen bij Vodafone. Daarvoor moet je wel een aantal stappen doorlopen zodat men echt weet dat jij het bent. Ook dit is handig omdat je maar één account per e-mailadres kan aanmaken. Als je niet meer zou kunnen inloggen zou je een nieuw adres moeten aanmaken. Dat kan je gelukkig voorkomen.

Zakelijke Vodafone mogelijkheden

Voor zakelijke klanten is er bij Vodafone een aantal extra dingen mogelijk met betrekking tot My Vodafone. Dit kan je regelen als je een zakelijk abonnement hebt. Je maakt de My Vodafone account dan niet op persoonlijke titel maar op die van je onderneming aan. Medewerkers van Vodafone kunnen hierbij helpen. Denk hierbij aan de accountmanager die jouw zakelijke abonnement beheert of aan de klantenservice van Vodafone. Er zijn namelijk een aantal verschillen tussen particuliere en zakelijke accounts die via de provider geregeld moeten worden.

Gemakkelijk in gebruik

Hoewel het na deze handleiding misschien klinkt alsof My Vodafone ongeloofwaardig simpel is, is dit toch echt het geval. De site en de app zijn zeer gebruiksvriendelijk gemaakt. Alle opties hebben letterlijke namen gekregen zodat je eigenlijk niet in de fout kan gaan. Als je eenmaal je account hebt aangemaakt kan er eigenlijk niets meer fout gaan. Je hebt volledige controle over je Vodafone abonnement en kan alles voortaan zelf zonder enige hulp regelen. En als je ergens toch niet uitkomt of als je een foutje maakt, dan is dat zo rechtgezet.

Feedback & Hulp: reageer hieronder.

Eén reactie

  1. vanaf 22.08. ben ik klant bij Vodafon met mijn mobieltelefon. ik heb de account van Vodafon en Ziggo gekoppelt, en nu kan ik niet meer inloggen bij Ziggo. mijn access manager zegt altijd foete ingave. Ziggo kan mij niet helpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *