Mijn UPC

UPC is onderdeel van Ziggo.

Inloggen bij Mijn Ziggo

Mijn UPC Inloggen – Onderdeel van Ziggo

Voor mensen die al enkele jaren abonnee zijn kan het misschien wat verwarrend zijn. Je regelt alle zaken rondom jouw UPC abonnement namelijk al enige tijd niet meer in de digitale persoonlijke omgeving van Mijn UPC. UPC is namelijk overgenomen door Ziggo en als klant van Ziggo moet je daarom naar Mijn Ziggo om instellingen te wijzigen of facturen te bekijken. Om je daarbij te helpen kan je in deze beknopte handleiding kijken wat je moet doen om op de juiste plek terecht te komen en jouw instellingen aan te passen. Zo kan je zonder zorgen blijven televisie kijken, internetten en bellen.

De persoonlijke omgeving

In de basis is de persoonlijke omgeving van Mijn Ziggo niet heel erg anders dan die van Mij UPC. Mocht je dus in het verleden al eens in Mijn UPC hebben gewerkt, dan zal het meeste je bekend voorkomen. Is dat niet het geval, dan kan je met een schone lei beginnen en is het sowieso geen probleem of dingen anders zijn dan ze in het verleden bij UPC waren. Let wel op dat het hier gaat om klanten van vaste diensten zoals telefonie, tv en internet. Mobiele klanten van Ziggo hebben wel met een aantal andere zaken te maken die hier niet beschreven worden.

Inloggen

Inloggen doe je nadat je een gebruikersnaam en wachtwoord hebt aangemaakt en je de bevestiging in je mailbox hebt ontvangen. Met deze gegevens kan je altijd en overal inloggen in Mijn Ziggo. Je kunt in een later stadium je gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen. Bijvoorbeeld wanneer je je account deelde met je wederhelft maar de relatie is uitgegaan. Vul de gegevens in op de juiste plekken in het startscherm en druk op de knop Inloggen. Als alles goed is gegaan kan je nu van start in Mijn Ziggo. Vergeet niet om je inloggegevens goed te bewaren. Zo kan je er altijd opnieuw in.

UPC diensten

Je kunt Mijn Ziggo, de vervanger van Mijn UPC, het beste zien als een besturingssysteem voor je diensten. Je kunt er allerlei instellingen regelen rondom je telefoon-, televisie- of internetabonnement. Je kunt er je gegevens bekijken en aanpassen. Je kunt er zaken rondom betalingen bekijken en je kunt er instellingen wijzigen. Zo kan je dus grip houden op wat je uitgeeft en wat je deelt met Ziggo of UPC. Dit is ook handig als je nadat je hebt bekeken wat je hebt tot de conclusie komt dat je iets anders wilt. Je kunt dit dan direct online regelen en hoeft geen ingewikkelde route langs klantenservices of iets dergelijks af te leggen.

Facturen en verbruik

Mijn UPC, of Mijn Ziggo, is vooral handig gereedschap om je kosten onder controle te houden. Kijk bijvoorbeeld de facturen van de afgelopen twaalf maanden nog eens terug om te zien wat een jaar je ongeveer heeft gekost. Vergelijk dit ook eens met je verbruikskosten die je onder het tabblad Verbruik kunt vinden. Hier kan je informatie over je belgedrag, maar ook over je kijkgedrag vinden. Merk je dat je veel bij moet leggen? Dan kan je er misschien voor kiezen om elders in Mijn Ziggo je pakket te wijzigen. Door het te vergroten bijvoorbeeld. Ook kan je er oude facturen vinden die je voor de belasting nodig hebt.

Producten en diensten

Wil je dat niemand kan zien dat jij belt. Of wil je uitgaande gesprekken blokkeren? Dan kan je dit doen in het menu Producten. Daar kan je ook een aantal televisie- en internetdiensten afnemen. Je kunt bijvoorbeeld de instellingen voor je webmail instellen zodat je geen e-mailbericht van Ziggo of Mijn UPC hoeft te missen. Ook kan je er aan de slag met WiFiSpots. Dit helpt je de hand te houden in je dataverbruik omdat je apparaat dan altijd op zoek gaat naar WiFi-verbindingen van Ziggo die in de buurt van je zijn. Dit kan je allemaal instellen onder de kop Producten.

UPC Gegevens

Wil je je persoonlijke gegevens veranderen of je privacy verhogen, dan doe je dat in het menu gegevens. Dit is handig als je verhuist bijvoorbeeld. Of wanneer je een andere bankrekening neemt. Je kunt dan direct aangeven waar je post voortaan heen moet of waar vandaan je voortaan betaalt. Zodra je de wijzigingen hebt bevestigd zullen ze gelijk in de volledige Ziggo-organisatie worden doorgevoerd. Je kunt hier ook accountinstellingen zoals je gebruikersnaam en je wachtwoord aanpassen. Dit is vooral om je eigen privégegevens te kunnen blijven beschermen een belangrijke optie. Maak hier dan ook zo nu en dan gebruik van om zeker te zijn van je privacy.

UPC Klantenservice

Kom je ergens niet uit, dan staat er op de website voor elke stap wel een uitleg. Zo kan je stapsgewijs leren omgaan met je persoonlijke omgeving van Mijn UPC of Mijn Ziggo. Bijvoorbeeld wanneer je je facturen niet kan vinden of wanneer je niet zeker weet waar je welke instelling kunt aanpassen. Let ook op dat er soms kleine verschillen in Mijn Ziggo zitten aan de hand van het soort abonnement dat je hebt. Dit heeft onder meer te maken met het feit dat je als UPC-klant bent binnengekomen en dus nog een product hebt van UPC. Dit staat allemaal uitgelegd.

UPC Mobiel

Als je een klant bent van mobiele telefonie van UPC of Ziggo, dan moet je de app downloaden. Deze is namelijk geoptimaliseerd voor mobiele klanten. De meeste dingen die je in de app kunt doen lijken zeer sterk op wat je op de website voor vaste diensten kunt regelen. Het is alleen gekoppeld aan je mobiele abonnement, dus kan je direct op je telefoon wijzigingen in de instellingen van je telefoonabonnement aanbrengen. Dit is natuurlijk vele malen handiger dan dat je eerst naar een website moet op een laptop.

Nieuwe account

Als je als klant van UPC ooit op Mij UPC hebt ingelogd, dan kan het zijn dat je in Mijn Ziggo opnieuw een account moet aanmaken. Let daarom op dat je alle gegevens van je abonnement bij Ziggo bij de hand hebt als je voor het eerst weer aan der slag gaat. Hoe langer het geleden is dat je voor het laatst geweest bent, hoe groter de kans is dat je opnieuw moet beginnen. Het aanmaken van een gebruikersnaam en wachtwoord is zoals je eerder al kon lezen echter zo gedaan.

Reageren op dit artikel kan hieronder.

4 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *