Mijn Online

Inloggen bij Mijn Online

Mijn Online.nl

Wie een nieuw contract afsluit bij Online.nl blijft voor een groot deel baas over zijn eigen account. Je kunt namelijk heel simpel toegang krijgen tot Mijn Online.nl en daar allerlei dingen zelf regelen. Bijvoorbeeld je persoonsgegevens of je betalingen. Je maakt gebruik van je klantnummer en een wachtwoord dat je instelt. Zodra je dit geregeld hebt kan je in Mijn Online.nl inloggen en zaken bekijken en waar nodig aanpassen of wijzigen. Wat je allemaal precies kunt lees je in deze beknopte handleiding. Dit helpt je bij het zetten van de eerste stappen in de wereld van Mijn Online.nl.

Kies: Zes opties

Zodra je bent ingelogd zie je zes opties in het menu onderaan de pagina staan. De opties zijn Mijn overzicht, Mijn profiel, E-mailbeheer, Mijn contract, Verhuizing en Mijn nota. Elk van deze opties brengen mogelijkheden met zich mee. Zo kan je snel zien wat je de afgelopen periode aan facturen hebt gekregen en betaald en kan je zien wat er allemaal in het contract is opgenomen dat je hebt afgesloten. De informatie kan je vervolgens gebruiken om op andere plekken gegevens aan te passen. Denk bijvoorbeeld aan persoonsgegevens of privacy-instellingen. De instellingen die je aanpast worden vervolgens door de organisatie van Online.nl overgenomen.

Gegevens aanpassen

Omdat het gaat om een internetverbinding is het wel gemakkelijk om een verhuizing vooraf door te geven. Dit is de reden waarom Verhuizing zijn eigen kopje in het menu heeft gekregen. Zo kan je direct je nieuwe adres doorgeven en een datum van verhuizing meegeven. Als je dit ongeveer een maand van tevoren doet, dan kun je er zeker van zijn dat je aansluiting tijdig met je mee verhuist zodat je geen seconde zonder internet komt te zitten. Andere gegevens pas je aan in je profiel. Daar kan je bijvoorbeeld aan de slag met je naam en gebruikersnaam en wachtwoord.

E-mail Online.nl

Klanten van Online.nl krijgen ook webmail als extra service. Dit is een e-maildienst van het bedrijf. Je kunt hier apart op inloggen, maar je kan het ook rechtstreeks vanaf Mijn Online.nl je e-mail beheren. Dit doe je vanaf de optie E-mailbeheer in het hoofdmenu van Mijn Online.nl. Je kunt al je e-mail hier naartoe laten zenden, maar je kan ook juist het omgedraaide doen en al je e-mail naar je webmail laten sturen. Je webmail is namelijk overal te wereld te bereiken via je persoonlijke omgeving. Dit is anders dan e-maildiensten die bijvoorbeeld aan Outlook gekoppeld worden.

Niet alles in Mijn Online.nl

Als je gewend bent om persoonlijke omgevingen van andere ondernemingen te gebruiken, dan kan het zijn dat je gewend bent om werkelijk alles vanaf die plek te regelen. Bij Online.nl is men echter iets voorzichtiger. Zo is het bijvoorbeeld niet mogelijk om online een rekeningnummer te wijzigen. Dit doet men uit veiligheidsoverwegingen. Het wijzigen van rekeningnummers gaat nog altijd per post. Je kunt hiervoor wel online een machtigingskaart downloaden die je kunt gebruiken voor de wijziging. Binnen Mijn Online.nl kan je hulp krijgen als je niet precies weet hoe je dat moet aanpakken.

Jouw ervaring delen of een vraag stellen kan hieronder.

3 reacties

  1. waardeloos hier zit nu al 2 week zonder webmail ,heb al 3 keer gebeld
    krijg steeds het zelfde antwoord ,we zijn dr mee bezig vervolgens gebeurt dr helemaal niks,
    zeer slecht……

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *