Mijn Arke

Inloggen bij Mijn Arke

Mijn Arke Inloggen

Wie een reis boekt via Arke, of tegenwoordig eigenlijk TUI, wordt daarna zelf een soort van touroperator. Je kan namelijk vanaf het moment dat je boekt heel veel zaken zelf regelen met betrekking tot je reis. En als je weer terug thuis bent, dan kan je ook oude documenten gemakkelijk opvragen als je die ergens voor nodig hebt. Zo kun je gemakkelijk lange wachttijden bij een drukke klantenservice omzeilen. Bovendien kan je dingen gemakkelijk naar je eigen wens indelen. Al is natuurlijk niet alles mogelijk. Over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de dienst lees je in dit artikel meer.

Mijn Arke is Mijn TUI

Voor je begint is het belangrijk om te weten dat Mijn Arke is opgegaan in Mijn TUI. Buiten de naam, die nu van de moedermaatschappij is, is er niet veel anders. Het is nog steeds een persoonlijke omgeving waar je de zaken rondom je reis heel gemakkelijk zelf kunt regelen. De eerste stap die je dus moet zetten is naar www.tui.nl gaan. Daar zie je rechts bovenin de optie Mijn TUI staan. Klik die aan en er gaat een nieuw scherm open. Dit is het inlogscherm van Mijn TUI. Je hoeft geen gebruikersnaam of wachtwoord aan te maken, die heb je namelijk al.

Je gebruikersnaam en wachtwoord

In tegenstelling tot heel veel andere online diensten zijn je gebruikersnaam en je wachtwoord al bekend op het moment dat je een reis boekt bij TUI. Het zit namelijk zo dat je dezelfde gegevens gebruikt als de reisorganisator. Dat betekent dat je achternaam je gebruikersnaam wordt. Let op, je gebruikt geen tussenvoegsels. Iemand die De Jong heet, vult dus alleen Jong in als gebruikersnaam. Je wachtwoord is je boekingsnummer. Deze kun je terugvinden op de reisspecificatie die je hebt ontvangen toen je boekte. Hiermee kom je in de persoonlijke omgeving nadat je op inloggen hebt gedrukt.

Eenmaal binnen

Als je eenmaal binnen in Mijn Arke, of Mijn TUI, bent, kan je je eigen gegevens bekijken en waar nodig aanpassen of aanvullen. Je hebt een overzicht van je boekingen en facturen binnen handbereik bijvoorbeeld. Zo kan je gemakkelijk zaken nakijken als dat nodig is. De boekingen vind je onder het kopje Mijn boekingen, de facturen staan ook onder dit kopje. Wil je andere zaken rondom je boekingen beheren, dan kun je terecht in het gedeelte Mijn services. Hier kun je extra diensten bekijken en bijboeken voor reizen die je nog moet gaan maken.

Mijn boekingen

Waar je heen gaat en wanneer je vertrekt weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Alle verdere informatie bijhouden is echter al snel een stuk lastiger. Daarom is het gemakkelijk dat je alles over reizen die nog komen gaan, maar ook die uit het verleden, snel kunt terugvinden onder Mijn boekingen. Denk aan de betaalstatus van een boeking bijvoorbeeld. Maar ook reisdocumenten zijn in dit deel van Mijn Arke verzameld. Alle reisdocumenten zijn ook vanaf hier te downloaden. Zo kan je ze dus ook zelf bij je steken op het moment dat je reis begint. En als je ze kwijtraakt kan je ze zo weer opnieuw te pakken krijgen.

Meer bagage

De juiste hoeveelheid bagage meenemen is altijd één van de moeilijkste zaken die je voor elkaar moet krijgen voor je op reis gaat. Met behulp van Mijn Arke of Mijn TUI kan je het lot echter een handje helpen. Je kunt namelijk via de persoonlijke omgeving extra bagageruimte aanvragen en bijbestellen. Het bijboeken gaat natuurlijk niet verder dan de ruimte die er beschikbaar is, dus als je dit nodig denkt te hebben is het wel verstandig om tijdig Mijn Arke in de gaten te houden en de bijboeking af te ronden voor het te laat is. Zo maak je het inpakken een stuk meer ontspannen.

Extra service

Wil je dat jouw reis net iets comfortabeler wordt dan je in eerste instantie wilde? Dan kan je bij Mijn Arke snel extra’s aan je reis toevoegen. In het menu is namelijk de optie Mijn services opgenomen. Hier kun je allerlei extra’s bijboeken. Een voorbeeld is het bijboeken van ruimte voor handbagage. Je kunt dit met een aantal klikken snel zeker stellen. Je hebt dan geen verdere tussenkomst van tussenpersonen of de touroperator zelf. Let wel op dat je je extra’s en wijzigingen tijdig bevestigt zodat er geen misverstanden kunnen bestaan op het moment dat je reis begint.

Persoonlijk reisschema

Een ander voordeel van Mijn TUI is dat je het kunt gebruiken als persoonlijk reisschema. Elke wijziging die namelijk wordt doorgevoerd staat binnen enkele minuten in jouw persoonlijke omgeving van Mijn TUI aangegeven. Denk bijvoorbeeld aan veranderde vertrek- of aankomsttijden. Door in de aanloop naar de vertrekdag regelmatig even in te loggen kan je dus precies zien of er nog wijzigingen in reistijden of plaats van vertrek, bijvoorbeeld een andere terminal, zijn. Het schema is altijd up-to-date omdat veranderingen binnen enkele minuten worden bijgewerkt. Dit geldt voor alle soorten reizen, ook die je afneemt bij derden.

Ergens anders boeken

Heb je je reis met TUI ergens anders geboekt dan op de websites van Arke of TUI zelf, dan heb je toch toegang tot Mijn TUI. Je geniet dus dezelfde voordelen als andere reizigers die met Arke of TUI op vakantie gaan. Mocht je dus een reisbevestiging hebben, dan kan je daarop je inloggegevens vinden. Dit werkt op dezelfde manier als die van klanten van de onderneming zelf. Je achternaam en je boekingsnummer zijn dus je inloggegevens en de pagina is exact hetzelfde na inloggen. Mocht je vragen hebben dan kan je ook gewoon bij TUI terecht.

Reviews

Een leuke extra van Mijn Arke of Mijn TUI is dat je er als reiziger terecht kunt voor beoordelingen van mensen die al eens jouw vlucht of jouw bestemming hebben gehad. Je kunt dus precies zien waar anderen enthousiast over waren of waar ze juist tegenaan liepen. Dit helpt je natuurlijk bij het bepalen of je extra services wilt gaan gebruiken of niet. Je weet namelijk precies wat je kunt verwachten. Als je zelf terug bent van je reis kan je een dag later aan de slag met het schrijven van een beoordeling. Zo help jij anderen na jou weer met jouw ervaring.

Reageren kan hieronder.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *