Mijn Ziggo

Ga direct naar Mijn Ziggo inloggen

Hieronder lees je meer over het Ziggo account:

Mijn Ziggo

Het online account Mijn Ziggo is eigenlijk het best te omschrijven als de digitale controlekamer waar je alles wat met je Ziggo-abonnement te maken heeft direct kan regelen. Alle gegevens die met jou als klant of met jouw abonnement te maken hebben staan hier bij elkaar. Je kunt er allerlei instellingen regelen, hulpvragen neerleggen en informatie over je eigen abonnement bekijken. Je kunt er 24 uur per dag bij en je kunt de persoonlijke omgeving letterlijk vanaf elk device op elke plek in de wereld bereiken. Wat je precies kunt doen en hoe je dat aanpakt lees je in deze beknopte handleiding.

Nieuwe klant worden bij Ziggo

Als je als nieuwe klant van Ziggo voor het eerst gebruik wilt maken van Mijn Ziggo, dan zal je eerst een account moeten aanmaken. Dat kan je doen door naar www.ziggo.nl/login te gaan. Daar kom je op de inlogpagina terecht. Links onderin zie je de optie registreren staan. Daar kan je jezelf inschrijven als gebruiker van Mijn Ziggo. Het inschrijven bestaat uit drie stappen. Het eerste wat je invult zijn je klantgegevens, dan je inloggegevens en tot slot bevestig je het geheel. Als je dit hebt gedaan kun je beginnen met het gebruiken van de diensten van Mijn Ziggo.

Inloggen

Je gebruikersnaam en wachtwoord maak je zelf. De eerste keer heb je echter je klantnummer van Ziggo nodig. Zo kan je namelijk je gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Daarna kan je altijd inloggen met je eigen inloggegevens. Vul beide woorden in in de daarvoor bestemde vakken en druk op de knop inloggen. Als het goed is kom je nu in het beginmenu van Mijn Ziggo. Als je wilt kan je de inloggegevens op je laptop of telefoon opslaan. Mocht je daar niet voor kiezen en je raakt ze kwijt, dan kan je altijd een nieuwe gebruikersnaam of nieuw wachtwoord aanvragen.

Facturen van Ziggo

Eén van de voornaamste dingen die je in de persoonlijke omgeving van Mijn Ziggo kan doen is het bijhouden van je administratie. Je kunt namelijk alle facturen van het afgelopen jaar overzichtelijk bij elkaar bekijken en zien wat je betaald hebt. Ook kan je zien of er nog een bedrag openstaat. Dit is vooral handig als je een factuur kwijt bent en je hem nodig hebt voor de belastingaangifte of iets van die orde. Ook kun je precies zien wat elk onderdeel van je Ziggopakket afzonderlijk kost. De facturen zijn namelijk volledig gespecificeerd zodat je in een oogopslag alles weet.

Hoeveel verbruik je?

Een andere handige optie in het menu van Mijn Ziggo is Verbruik. Dit is handig wanneer je telefoneert via Ziggo. Je kunt er namelijk overzichten bekijken van je belgedrag. Met wie heb je gebeld, wanneer, en hoe lang heb je aan de telefoon gezeten met elkaar. Dit geldt zowel voor de vaste lijn als voor Ziggo Mobiel. In dat geval kan je ook je dataverbruik bekijken. Tot slot kan je hier zien of je via Ziggo digitale televisie ook films hebt gehuurd en hoeveel dit je gekost heeft. Je kunt precies terugzien wat je wanneer hebt gehuurd en hoeveel die film je gekost heeft.

Jouw pakket aan producten

Als je de gegevens over je verbruik hebt bekeken kan je een betere inschatting maken van wat je precies nodig hebt. Vervolgens kun je dat direct verzorgen in de optie Producten. Je kunt hier namelijk zien welk pakket aan Ziggo-diensten je nu hebt en je kunt er wijzigingen in maken die direct worden doorgevoerd door Ziggo. Zo kun je gemakkelijk je diensten aanpassen aan jouw behoefte. Ook kun je er nieuwe producten bestellen die je wilt toevoegen aan je pakket. Je hoeft dan niet lang te wachten of tijd vrij te maken in je drukke schema, maar regelt het direct online.

Het productenmenu

Onder het kopje producten in Mijn Ziggo vind je een submenu. Hier kun je diensten op het gebied van telefonie, televisie of internet bekijken. Hier kan je bijvoorbeeld onder het kopje internet zaken met betrekking tot je e-mail regelen. Je kunt er een Ziggo e-mailadres aanmaken en je kunt je Ziggomail koppelen aan een ander e-mailadres dat je gebruikt. Dit zorgt ervoor dat je nooit berichten van Ziggo hoeft te missen. Je kunt het ook gebruiken als een veilige omgeving om mailberichten te ontvangen en verzenden. In het productenmenu is echter nog veel meer te vinden.

WiFiSpots aanzetten

Ook onder het kopje internet vind je de optie WiFiSpots. WiFispots helpt je besparen op je dataverbruik. Je stelt het in door je persoonlijke inloggegevens te gebruiken. Wanneer je dit gedaan hebt dan zal je overal waar je komt gelinkt worden aan WiFiSpots in de buurt. Dit betekent dat je zonder al te veel moeite vaak gratis internet kunt oppakken. Zo blijft je datagebruik een stuk beter binnen de grenzen die je voor jezelf gesteld hebt toen je je abonnement afsloot. In de meeste gevallen lukt het direct, maar soms moet je even in de algemene instellingen van je telefoon, tablet of laptop kijken.

Televisieproducten

Onder het kopje televisie kun je zaken die betrekking hebben op je smartcard regelen. Smartcards worden sinds enige tijd niet meer verkocht, maar ze werken nog steeds. Dus als je er wel al één hebt dan is het wel zo handig dat je via Mijn Ziggo problemen ermee kunt oplossen. Bijvoorbeeld vanwege storingscodes die je in beeld ziet. Dit zijn de E-nummers en I-nummers die je op je televisie ziet verschijnen. Via Mijn Ziggo kun je ontdekken wat de problemen zijn en hoe je ze op moet lossen om gewoon weer televisie te kunnen kijken.

Opties voor je belproducten

Als je belt via Ziggo, dan kan je in het menu Bellen van Mijn Ziggo een aantal zaken regelen rondom je telefoon. Denk bijvoorbeeld aan het afschermen van je nummer. Zo ben je niet herkenbaar voor nummermelders. Ook het blokkeren van uitgaande gesprekken kan je hier instellen. Dit maakt het belabonnement dat je hebt afgesloten wat beter beheersbaar en verhoogt je privacy. De wijzigingen die je doorgeeft worden direct door Ziggo doorgevoerd zodat je geen zorgen hebt als je de telefoon oppakt om een belletje te plegen. Niemand zal je telefoonnummer kunnen zien zodra jij dat aangeeft.

Het menu Gegevens

In het hoofdmenu van Mijn Ziggo kan je ook het menu Gegevens vinden. Net als bij de optie Producten kan je hier een submenu vinden met meerdere mogelijkheden. Je kunt er persoonsgegevens bekijken en veranderen, maar ook privacy-instellingen regelen. Alles wat je wijzigt en bevestigt wordt direct door Ziggo overgenomen. Je kunt er zorgen dat jouw gegevens, zowel je echte naam als je inlognaam, altijd veilig en onherkenbaar blijven. Omdat deze informatie voor jou natuurlijk gevoelig is, is dit een optie waar je zo nu en dan gebruik van zou moeten maken.

Persoonsgegevens

In het menu Gegevens kan je aan de slag met je persoonlijke informatie. Je kunt er bijvoorbeeld een adreswijziging doorgeven als je gaat verhuizen. Ook kan je er een andere bankrekening toevoegen als je je facturen vanaf een andere plek gaat betalen. Daarnaast kan je je persoonlijke e-mailadres wijzigen. Dit is het e-mailadres buiten Ziggo om waarmee je je hebt ingeschreven bij Mijn Ziggo. Als je een ander adres kiest is het handig om je Ziggo informatie direct daar naartoe door te sturen. Ook een ander telefoonnummer kan je hier doorgeven wanneer je geen Ziggo telefonieklant bent.

Je Mijn Ziggo gegevens

Stel dat je Mijn Ziggo account door anderen wordt opengebroken. Bijvoorbeeld omdat je onoplettend bent geweest. Dan kan je in Mijn Ziggo je gegevens hee gemakkelijk aanpassen zodat ze weer veilig zijn. Je kunt er namelijk een nieuwe gebruikersnaam en een nieuw wachtwoord aanvragen. Ook kan je je wachtwoord herstellen als je er niet meer in komt. Je krijgt dan een vraag waar alleen jij het geheime antwoord op weet. Zo kan je terug je account in en je instellingen weer zetten zoals jij ze graag wilt hebben. Dit helpt je bij het behouden van privacy.

Een extra optie

Als je bij Ziggo een telefoon bij je abonnement hebt genomen, dan verschijnt er in Mijn Ziggo een extra kopje. Dit is het kopje Lening. Je kunt hier informatie vinden met betrekking tot je toestel dat je bij Ziggo hebt gekocht. Dit kopje blijft achterwege wanneer je een Ziggo abonnement hebt dat SIM only is. Als je je toestel dan ergens anders hebt gekocht heb je immers geen telefoon van Ziggo afgenomen. Om verwarring te voorkomen is daarom het kopje in dat geval niet in jouw persoonlijke omgeving van Mijn Ziggo terug te vinden.

Hulp online

Sommige zaken in de persoonlijke omgeving van Mijn Ziggo zijn misschien niet direct even duidelijk. Op we website van Ziggo kan je daarom heel veel antwoorden op hulpvragen vinden. Er zijn namelijk omdat Ziggo zo veel verschillende pakketten en diensten aanbiedt soms een aantal verschillen in de mogelijkheden die je hebt als Ziggoklant. Als je ergens niet uitkomt is het daarom verstandig om even je klantgegevens te verzamelen en online te kijken of er meer informatie te vinden is over jouw specifieke probleem. Vaak blijkt de oplossing te bestaan uit het wijzigen van één of twee simpele instellingen in het menu.

Ziggo Mobiel

De meeste verschillen in Mijn Ziggo pakketten die je kan tegenkomen gelden voor Ziggo Mobiel klanten. Voor Ziggo Mobiel zijn de zaken namelijk allemaal net even anders ingedeeld en ingesteld. Als je naast mobiel ook thuisdiensten zoals tv en internet van Ziggo afneemt vallen de verschillen vaak mee. Ben je alleen mobielklant bij Ziggo dan kun je het beste de app downloaden. Die is namelijk geoptimaliseerd voor Ziggo Mobiel klanten. Zo heb je je Ziggo diensten voor je mobiel namelijk altijd direct bij de hand. Dit is wel zo handig als het om mobiel gaat.

De app

Mijn Ziggo kan je ook via een app bedienen. Deze kun je downloaden in de verschillende appstores die er bestaan. In de app van Mijn Ziggo werkt alles ongeveer hetzelfde als in de websiteversie. De app is vooral handig als je snel wilt handelen. Stel dat je net iets bedenkt en je wilt de wijziging direct doorvoeren. Dan kan je in de bus, trein of op het strand direct inloggen en je Ziggozaken afhandelen. De app is bovendien gratis dus je hebt er direct voordeel van. Het is wel belangrijk dat je een mobiel abonnement van Ziggo hebt. Anders werkt hij namelijk niet.

Je klantnummer is belangrijk

Het is belangrijk dat je je klantnummer blijft behouden. Ook nadat je een account in Mijn Ziggo hebt aangemaakt. In veel gevallen heb je dat namelijk nog steeds nodig. Zelfs als je al een unieke gebruikersnaam en een uniek wachtwoord hebt aangemaakt. Je vindt je klantnummer bijvoorbeeld in de bevestigingsmail van Ziggo die je kreeg op het moment dat je nieuwe klant werd. Bewaar deze allereerste e-mail dan ook goed voor de gehele periode dat je klant bent bij Ziggo. Zo weet je zeker dat je je klantnummer altijd in de buurt hebt. Zo kan je instellingen wijzigen als je je gebruikersnaam kwijt bent bijvoorbeeld.

Ziggo zakelijk

De diensten van Ziggo zijn ook zakelijk af te nemen. Je kunt ook dan veel zaken via Mijn Ziggo regelen. Het echter wel handig om eerst te zorgen dat je zakelijke klant van Ziggo wordt. Dit regel je met bijvoorbeeld een accountmanager van het bedrijf. Dit heeft vooral betrekking op je facturen en de manieren waarop je met financiën omgaat. Denk aan internetkosten en telefoonkosten. Hier is zakelijk een hoop voordeel uit te halen wanneer je er grip op hebt. Bekijk daarom de mogelijkheden die geboden worden goed door om tot de beste deal te komen. Zakelijke instellingen zijn daarom vaak ook online te regelen.

Conclusie

Mijn Ziggo is een makkelijk te besturen persoonlijke omgeving voor klanten van Ziggo. Het kan echter wel af en toe onduidelijk zijn wie waar terecht moet omdat de verschillende pakketten van Ziggo ook verschillende diensten met zich meebrengen. In het begin kan het daarom enig zoekwerk met zich meebrengen, maar wanneer je eenmaal gewend bent heb je de volledige controle over jouw Ziggodiensten. Als deze handleiding nog niet voldoende was kan je altijd online op zoek gaan naar antwoorden. Op de website van het bedrijf staat alles nog eens uitgebreid stap voor stap uitgelegd.

Lukt inloggen niet? Reageer hieronder. Ook bij storing.

28 reacties

  1. Ik probeer in-te-loggen in Mijn Ziggo maar schijn min wactwoord vergeten te zijn.
    Bij iedere poging om dat te herstellen wordt mij een retourmail beloofd.
    Alleen . . . Er komt geen mailtje.
    Hoe kom ik nu verder ? 

  2. Probeer sinds een aantal dagen in te loggen. Maar tevergeefs.
    Er wordt gemeld dat mijn gegevens niet bekend zijn bij Ziggo.
    Terwijl ik al jaren klant ben bij Ziggo…

  3. Hoe kan ik in godsnaam mijn oude tel no “”extra beveiliging”wijzigen naar een nieuw nummer als die sms code om in te loggen naar dat oude niet meer bestaand tel nummer wordt gestuurd.Ik wil facturen checken wat nu onmogelijk is.Waar is die extra beveiliging voor nodig??

  4. Ik heb een abonnement op Vodafone als opZiggo dus ook op sport jammer dat ik de Nederlandse voet bal niet gratis kan volgen die ik het liefste vind maar alleen tegen betaling .jammer jammer jammer , en hoeveel is die betaliong?????

  5. heb al maand geen inkomende mail,sinds jullie veranderingen hebben aangebracht.
    kom nergens op jullie site(ook niet met behulp van ziggo personeel)
    wordt aan je lot overgelaten……..zoek t maar uit
    maar wel gewoon betalen!!!!!!
    stuur iemand die er verstand van heeft.

  6. Op mijn pc moest in loggen op mijn mailadres met een authorisatie nummer. Dat heb ik eens gekopieerd en op geslagen, maar het werkt niet, noch op 1 en 2.
    Ik ben nu al uren bezig om op mijn pc met window 10 weer mails met *****@ziggo.nl binnen te krijgen zonder resultaat.
    NB ik krijg wel reactie op mijn mobiel, maar de codes werken niet op mijn pc.

  7. LET OP! Ga NIET van een particuliere naar een zakelijke aansluiting.
    Ziggo gooit al je mailadressen weg (ook het door hen verplichte moeder mailadres) en wil ze ook niet terug halen.

  8. Ben naar Ziggo gegaan ben nieuwe klant sind 2 mnd , omdat ik ondertiteling nodig ben (doof ) !
    Nu geeft” t hart van Nederland 2 x pd GEEN ondertiteling !
    Hoe bereik ik dat wel , is mijn fan program !

  9. Help, ‘k kreeg 7 december een mail met een factuurbedrag van 676.32 euro, ik hoefde niets te doen het genoemde bedrag werd op 15 september van m’n rekening afgeschreven. Heb daar 7 dec. over gebeld met personeel van Ziggo, die mij meedeelde dat bovenstaand bedrag een vergissing was en de factuur werd gecanceld, hoewel ik daar geen bevestiging van heb ontvangen. Tot mijn grote schrik zag ik 17 december dat het betreffende bedrag toch was afgeschreven, vooral daar ik bij mijn weten totaal van geen enkele dienst van Ziggo gebruik heb gemaakt wat dit bedrag rechtvaardigt. Vandaag 18 dec. tegen 11.30 uur weer contact opgenomen met Ziggo maar het gesprek werd afgebroken.
    Het komt mij voor dat als het probleem knap lastig is op te lossen een aantal medewerkers bij Ziggo de
    telefoonlijn verbreken, de gemotiveerde mensen daargelaten.
    De vraag is nu wie van de Ziggo medewerkers wil en kan mij helpen om dit probleem voorgoed op te lossen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *